1 - ایزوگام باید دارای نشان استاندارد ملی ایران باشد: به دلیل نوسانات زیاد قیمت مواد اولیه بکار رفته در ایزوگام و رکود بی سابقه بازار مسکن و به تبع آن کاهش ساختمان و مجتمع سازی و صنایع وابسته به صنعت عایق کاری کیفیت ایزوگام های تولید شده در سالهای اخیر شدیداً افت داشته و باعث گمراهی مصرف کنندگان در تشخیص ایزوگام اصل و درجه یک شده است به این جهت مشتریان باید از ایزوگام هایی که دارای نشان استاندارد ملی ایران که نمایان گر مرغوبیت ایزوگام تولید شده از جهت قیر ، تیشو ، فویل و دیگر مواد تشکیل دهنده ایزوگام دلیجان می باشد اطمینان حاصل نمایند که شایان ذکر است ایزوگام دارای نشان استاندارد ملی ایران دارای قیمت بالاتری نسبت به ایزوگام های متفرقه است.


2 – ایزوگام خریداری شده حتماً دارای ضمانت نامه کتبی شرکت به همراه بیمه نامه معتبر باشد: قیمت ایزوگام رابطه مستقیمی با نحوه و چگونگی ارائه خدمات پس از فروش از جانب شرکت تولید کننده ایزوگام دارد.


3- اقلیم آب و هوایی: در مناطق سردسیر کشور به دلیل بارش برف و باران سنگین و سرمای زیاد ، مشتریان نیازمند به کار بردن ایزوگام هایی با مواد و قیر درجه 1 به همراه الیاف دولایه می باشند که به این جهت قیمت ایزوگام تولیدی برای این مناطق نسبت به مناطق گرمسیری بالاتر می باشد.


4-مکان مورد استفاده ایزوگام : اگر مکان استفاده از ایزوگام پی و پایه ساختمان ها باشد بهتر است از ایزوگام ساده که نسبت به ایزوگام فویلدار ارزان تر است استفاده شود . همچنین ایزوگام فویلدار به جهت کیفیت و قیمت بالاتری که دارد برای ایزولاسیون مکانهایی با احتمال بارش فراوان بکار می رود.