عمر مفید ایزوگام مستلزم داشتن پارامترهای بسیار زیادی است که به چند پارامتر اصلی آن به صورت مختصر اشاره می کنیم :


  1. کیفیت ایزوگام : که جزو اولین و اثر گذارترین پارامتر موثر بر عمر مفید ایزوگام می باشد و بر اساس مواد اولیه
  2. تشکیل دهنده با کیفیت دسته بندی میشود .
  3. نحوه اجرای ایزوگام : نحوه و تخصص استاد کار در جهت نصب ایزوگام بسیار مهم و حائز اهمیت است بعضا کارشناسان این صنعت معتقدند که یک لایه با کیفیت در صورتیکه به صورت غیر صحیح نصب شود بسیار طول عمر کمتری از لایه بی کیفیت با روش نصب صحیح خواهد داشت . بر این اساس توجه به نکات مهم در هنگام نصب ایزوگام طول عمر مفید ایزوگام را افزایش خواهد داد .
  4. روش مراقبت و تعمیرات ایزوگام : استفاده صحیح ، مراقبت و تعمیرات به موقع عمر مفید ایزوگام تا حد بسیار بالایی افزایش خواهد داد.
  5. محل کاربرد ایزوگام متناسب با نوع ایزوگام:
    1. استفاده از ایزوگام بدون فویل در مکانهایی که تماس با نور آفتاب دارند توصیه نمی شود .
    2. استفاده از ایزوگام ویژه مناطق گرم و معتدل برای مناطق سردسیر توصیه نمی شود
    3. استفاده ایزوگام تک لایه برای مکانهایی با درجه اهمیت بالا توصیه نمی شود .لبته مثال هایی از این دسته بسیار زیاد می باشند .
  6. شرایط محیط پیرامونی : شرایطی که لایه ایزوگام در تماس با آن قرار دارد بسیار حائز اهمیت است، تماس ایزوگام با اسید ها ( محیط های اسیدی مثل سولفات ها ، کلر و خاک های خورنده ، گازهای اسیدی و …) ، تماس ایزوگام با دمای بالا بصورت مداوم ، تماس ایزوگام با مواد نفتی حلال ، تماس ایزوگام با آفتاب و تماس دائم با اجسام تیز ، برخورد ضربه بصورت مکرر ، لرزش های دائمی و نشستهای آنی و غیره مهم بوده و اثر بسیار زیادی روی عمر مفید ایزوگام دارد .
  7. نکات فوق از جمله اثر گذارترین عوامل موثر بر عمر مفید ایزوگام می باشد .